Perjuanganku tiada penghujungnya...

Sunday, June 29, 2008

Mengurus manusia..


Assalamu'alaikum wrt wbrth..

Kepada semua yang kasihi, semoga kalian dalam perhatian kasih sayang Ilahi. Saya mulakan dengan pengharapan yang tinggi kepada Allah swt agar ALlah sentiasa memberi saya ketenangan dan kekuatan untuk menguruskan kehidupan yang makin lama makin mencabar tetapi lebih mematangkan saya dalam aspek kemahiran berfikir dan kemahiran berkomunikasi.

Tatkala saya sedang menaip ini, kepala saya sedang berkecamuk. Rasa mengantuk yang datang tiba2, rasa malas untuk mengadap Tuhan seperti biasa cukup luar biasa pada waktu ini. Lagi 65 min subuh akan masuk. Saya menulis ni pasal saya nak melawan keadaan. Kalau saya tidur alamaknya mungkin subuh saya akan InnalilLah..

2 hari ini saya diuji untuk mengurus perasaan manusia dan juga perasaan saya sendiri. Banyak benda kena selesaikan dalam soal nak 'deal'' tentang kerjaya, masa depan dan pembelajaran. Bila melibatkan komunikasi dengan beberapa pihak saya terus panik.

Saya rasa kat Malaysia tidak sehebat ini kerana kebanyakan persekitaran saya adalah datang dari fikrah dan tarbiyyah yang boleh dikatakan berasal dari lubuk yang sama.

Dalam keadaan panik, tiba2 saya rasa down. Untuk melawannya..saya mencari idea..meransang minda saya..membantu saya untuk terus dan terus mendapatkan idea..mujurlah.syukur..Allah menganugerahkan saya roomates yang berkarisma yang banyak membantu saya dalam merungkai beberapa masalah. Saya menanti hari seterusnya dengan penuh takut dan harap kepada Allah.

Sebagai penutup kepada penulisan saya yang 'lost' hujung pangkal saya salinkan di sini 25 cara to win with people..

Alamak banyak la pulak nak buat bullets ni..saya 'posting' kat 'another entry' yep..

Illa maa sya ALlah...La haw la wala quwwata illaa biLLah...

~~"jieismail sangat cute sangat comel"~~

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home