Perjuanganku tiada penghujungnya...

Monday, June 16, 2008

Min Haithu La Yah Tasib..


Salam.. buat sahabat2 yang tak putus2 mengingati aku, bertanya khabar dari jauh, mendoakan aku sentiasa dlm perhatian ALlah swt terima kasih diucapkan. Hari ni, alhamdulillah, aku on the rest..ceh ceh ceh..tak kerja hari ni..so dapat menguruskan kediamanku dengan lebih baik. Tapi aku tak boleh lama2 menulis ni pasal turn aku masak. Nak taknak aku dah kena gerak ni pi kedai depan beli la carrot, lengkuas dan chicken leg. Satu chicken leg 70 sen. Adik beradik 254 ni makan tak banyak..9 legs cukup je..€6.30 je pung..

Hihi..hari ni alhamdulillah, aku menyusun jadual harian ku satu2. quite take a longer time to complete it all, tapi alhamdulillah syukur Allah mengizinkannya berlaku dengan baik.

Insya Allah, untuk peringatan aku dan rakan2 yang lain, setiap hajat dan cita-cita yang ingin dicapai, sentiasalah kita merangsang minda kita untuk memberi, memberi, dan terus memberi idea untuk kita berusaha ke arah cita2 itu. Tidak kira apa saja..tugasan harian, rancangan masa depan, untung nasib hidup di dunia dan juga di akhirat. Semua itu kita perlu rangsang minda kita untuk terus beri idea untuk kita work it out. Dengan kata lain, itu adalah silent doa yang kita panjatkan kepada Tuhan. Merangsang minda menjadi positif dan terus positif merupakan suatu tindakan kita bersyukur akan anugerahNya. Positif dan sangka baik dengan Tuhan bahawa apa yang kita mahu itu pasti tercapai. Insya Allah, Allah akan menganugerahkan jalan yang tidak disangka-sangka kepada kita. Ingat Sifir TUhan di luar perkiraan manusia. Tiada siapa yang boleh menjangka tapi Allah membenarkan akal kita untuk mencernakannya. Sebab tu dalam maqasid syari'ah, akal antara 5 perkara yang wajib dipelihara! See how power the mind is!

Good luck & salam sayang:

jieismailcute & comel...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home